Finanse domowe
Już jest !!!
|
|
Menu aplikacji to umieszczony w górnej części okna pasek z przyciskami, pogrupowanymi na zakładki, obsługującymi odpowiednio wydatki, przychody, oszczędności, osoby i analizę danych. Na załączonym obok rysunku widać, że przyciski na wstążce pogrupowane są na zakładki, zgodnie z przeznaczeniem i wyszarzane zależnie od stanu prezentowanych danych. Do obsługi wstążki zaprogramowane zostały również klawisze skrótów. Aby wyświetlić aktualnie dostępne klawisze skrótów należy wcisnąć lewy Alt na klawiaturze. Spowoduje to pojawienie się informacji na temat klawisza z klawiatury przypisanego do zdarzenia czyli np. wciśnięcie klawisza: |
|
Po wybraniu jednego ze skrótów klawiaturowych zakładek wyświetlone zostaną dalsze informacje na temat kolejnych dostępnych klawiszy skrótów. |
|
Po przejściu na zakładkę Wydatki widoczne są umieszczone na niej przyciski umożliwiające zarządzanie zawartymi w tabeli danymi, zarządzanie dokonanymi wydatkami. Przyciski umieszczone na tej zakładce pogrupowane są w trzy grupy: Wydatki, Kategorie wydatków i Eksport/Import. Pierwsza grupa pozwala na modyfikację wprowadzonych wydatków, na tworzenie raportu dla widocznych w danej chwili wydatków oraz na szybkie sprawdzenie realizacji planowanego budżetu. Druga grupa pozwala na modyfikację powiązanych z wydatkami kategorii. Trzecia grupa umożliwia eksport/import danych z/do programu. |
|
Dodanie nowej pozycji do tabeli Wydatki odbywa się poprzez kliknięcie na przycisk Dodaj. Formularz umożliwiający dodanie nowej pozycji do tabeli Wydatków wymusza podanie przez użytkownika następujących danych: |
|
Usunięcie pozycji z tabeli Wydatki odbywa się po kliknięciu w przycisk Usuń. Schemat usuwania jest następujący: najpierw trzeba zaznaczyć wiersz, który chcemy usunąć, następnie kliknąć w przycisk Usuń i potwierdzić usunięcie zgłaszane odpowiednim komunikatem. |
|
Chcąc wyświetlić zawartość Kategorii wydatków, należy kliknąć w przycisk Kategorie, znajdujący się w grupie przycisków Kategorie wydatków. |
|
Aby dodać pozycję do kategorii należy kliknąć na przycisk Dodaj i wypełnić formularz. Formularz umożliwiający dodanie nowej pozycji do tabeli Kategorie wydatków wymusza podanie przez użytkownika następujących danych: UWAGA. Można usunąć tylko te kategorie, które nie są w użyciu. Oznacza to, że można usunąć tylko takie kategorie, które nie zostały dodane do żadnej z tabel. Załóżmy, że mamy np. kategorię wydatków "Artykuły spożywcze". Dla tej kategorii znajdują się wpisy w tabeli Wydatki informujące że wydaliśmy już pieniądze na "Artykuły spożywcze". Zatem takiej kategorii nie można usunąć. Po usunięciu wydatki miałyby pustą komórkę, nie wiadomo byłoby czego dany Wydatek dotyczy. Zasada jest taka sam dla wszystkich kategorii i osób. |
|
Modyfikacja danych tabeli Kategorie wydatków możliwa jest poprzez dwukrotne kliknięcie w komórkę, której zawartość ma zostać zmieniona. Odnosi się to zarówno do opisu jak i do widoczności, przy czym widoczność kategorii można zmienić bez konieczności wywoływania okna Edycji. |
|
Obsługa Przychodów i Oszczędności jest analogiczna do Wydatków. Narzędzia do zarządzania Przychodami i Oszczędnościami, tak jak Wydatkami, podzielone są na grupy umożliwiające zmianę wprowadzonych danych i zmianę kategorii. |
|
Dodanie nowej pozycji do tabeli Przychody odbywa się poprzez kliknięcie na przycisk Dodaj. Formularz umożliwiający dodanie nowej pozycji do tabeli Przychodów wymusza podanie przez użytkownika następujących danych: |
|
Po przejściu na zakładkę Oszczędności widoczne są umieszczone na niej przyciski umożliwiające zarządzanie zawartymi tam danymi. Dodanie nowej pozycji do tabeli Oszczędności odbywa się poprzez kliknięcie na przycisk Dodaj. |
|
Przyciski umieszczone w grupie Kategorie oszczędności pozwalają na dodawanie, usuwanie, grupową zmianę widoczności kategorii oraz na zapisywanie wprowadzonych zmian. Aby dodać pozycję do kategorii należy kliknąć na przycisk Dodaj i wypełnić formularz. |
|
Po przejściu na zakładkę Osoby widoczne są umieszczone na niej przyciski umożliwiające zarządzanie zawartymi tam danymi. |
|
Wszystkie kategorie mają możliwość ustawienia kategorii domyślnej (pierwsza na liście) oraz kolejności w wyświetlanych listach rozwijanych. |
|
Program oferuje również możliwość przelewania pieniędzy między oszczędnościami. Odzwierciedla to np. wyciągnięcie pieniędzy z konta bankowego lub z bankomatu do portfela. Wszystkie przelewy są rejestrowane, historię przelewów można wyświetlić w dziale Analiza -> Grupa Historie -> przycisk Przelewy oszczędności. |
|
Program został wyposażony w narzędzia umożliwiające przeprowadzenie analizy wprowadzonych danych. Narzędzia na zakładce Analiza pozostawiam do obadania dla ciekawskiego użytkownika. |
|
Do systematyczności, we wprowadzaniu danych, w pewnym sensie mogą przyczynić się Zlecenia stałe. Program został wyposażony w system zarządzania i wykonywania zleceń stałych. Zlecenia stałe dodano zarówno do wydatków jak i do przychodów. Aby wyświetlić lub zarządzać zleceniami stałymi trzeba przejść na odpowiednią zakładkę (Wydatki lub Przychody) i kliknąć w przycisk Zlecenia stałe. Kliknięcie w strzałkę znajdującą się pod przyciskiem spowoduje rozwinięcie menu z narzędziami niezbędnymi do pracy ze Zleceniami stałymi. Zlecenia stałe różnią się od planowanych płatności, do których służy moduł Planer. Zlecenia stałe wykonują się co określony przedział czasu tak jak np. opłata prąd. Planer zarządza płatnościami które nie powtarzają się cyklicznie a które planujemy gdzieś w przyszłości np. zakup nowej lodówki. |
|
Dodanie nowego Zlecenia stałego do listy zleceń stałych dla wydatków lub przychodów odbywa się poprzez kliknięcie w pozycję ' Dodaj zlecenie stałe ' w menu (patrz powyższy slajd). |
|
Po upływie określonego przez użytkownika okresu czasu, dla danego zlecenia stałego i gdy jest ono aktywne, uruchomi się okno wykonujące owo zlecenia. |
|
Zakładka Analiza zawiera grupę przycisków Historie. Dostępne są na niej historie np. Przelewów oszczędności, wykonanych Zleceń stałych czy historia Stanów oszczędności. |
|
Zakładka 'Finanse domowe' dostarcza użytkownikowi niezbędnych informacji na temat tego, gdzie znajduje się plik z danymi wprowadzonymi do programu. |
|
Nawiązując do powyższego slajdu i opisu (widocznego w programie po kliknięciu w przycisk 'Gdzie są moje dane' ), lokalizację bazy danych można ustalać w ustawieniach programu. Okno niezbędne do ustawienia folderu/pliku danych wywołuje się klikając w przycisk 'Ustawienia' znajdujący się na zakładce 'Finanse domowe'. Zachęcam do stosowania się do wytycznych odnośnie lokalizacji bazy danych, wiele osób utraciło swoje dane przez przypadek, aktualizując program (dostałem kilkanaście e-maili o zaistnieniu tego problemu). Po wskazaniu ścieżki do bazy danych, program każdorazowo przy uruchomieniu będzie z tej lokalizacji pobierał dane. Dodatkowo opcje programu pozwalają zabezpieczyć hasłem jego uruchamianie przed innymi, niepowołanymi, użytkownikami. Gdy zapomnisz hasło z pomocą przyjdzie Ci ten (1114) program. |
|
Zakładka "Narzędzia" zawiera zbiór dodatkowych narzędzi niezbędnych do zarządzania domowym budżetem. |
|
Planowanie płatności to dodatkowy moduł do programu Finanse domowe poszerzający jego funkcjonalność. Więcej na jego temat i informacje jak go pobrać można znaleźć na tej stronie finanse-domowe-planer |
|
Ogranicz wydatki to dodatkowy moduł do programu Finanse domowe poszerzający jego funkcjonalność. Więcej na jego temat i informacje jak go pobrać można znaleźć na tej stronie finanse-domowe-ograniczenia |
|
Dzięki modułowi do ograniczania wydatków można jednym kliknięciem śledzić wykorzystanie rocznego budżetu w porównaniu z ilością dni jaka minęła w aktualnym roku. Dzięki temu program sam wylicza szacowaną kwotę na koniec roku oraz oblicza bilans dla każdej z kategorii, dla której ograniczenie zostało zdefiniowane. |
|
Wszystkie informacje odnośnie nowości w programie oraz przegląd tego, jak zmieniał się program dostępne są na stronie Finanse domowe - historia wersji. Część informacji o nowościach zamieszczana jest też na Facebooku. Chcesz wiedzieć jak zmienia się program, polub stronę na Facebooku. |
|
Lokaty to dodatkowy moduł do programu Finanse domowe poszerzający jego funkcjonalność. Więcej na jego temat i informacje jak go pobrać można znaleźć na tej stronie finanse-domowe-lokaty |
|
Program posiada wbudowane mechanizmy importu i eksportu danych. Dane z programu można eksportować do wielu formatów, np do formatu XLS (MS Excel). Import danych do programu możliwy jest tylko z plików CSV. Nie jest to jednak żadna przeszkoda aby zaimportować dane niemal z każdego źródła. Jak to możliwe, dane można wyeksportować do formatu XLS a w Excelu można je tak zmodyfikować, że dadzą się spokojnie zaimportować do programu Finanse domowe. |
|
Symulacja spłacania kredytu lub innej płatności ratalnej.
Sposób pierwszy jest bardziej realny. Dla czego, ponieważ żeby spłacać dług wydatkami, kategoria oszczędności "Dług" będzie musiała mieć ustawioną możliwość zapłaty. Inaczej nie pojawi się na liście dostępnych oszczędności znajdującej się na formularzu dodawania nowego wydatku. Zatem trzeba się zapytać czy dług może mieć możliwość zapłaty? Chyba nie bo i tak jest ujemny. Wybór metody pozostawiam użytkownikom. |
Komentarze
RE: Historia
Witam,
Niestety, program w aktualnej wersji nie ma takiej funkcjonalności.
Funkcjonalność taka jest już dodana do wersji 2.0 programu. Program pojawi się najprawdopodobniej jeszcze w tym roku.
Import danych csv mbank
Czy będzie/jest możliwość importowania historii z mBanku? Ułatwiłoby to znacznie pracę z programem
RE: Import danych csv mbank
Witam,
Na zakładce wydatki, na samym końcu jest Import.
Proszę kliknąć w strzałkę pod przyciskiem, która spowoduje rozwiniecie menu.
Ostatnia opcja w tym menu powinna pomóc.
Pozdrawiam
EXTRA FINANSJER
Program jak dla mnie jest extra. Praca z nim jaet bardzo przyjemna. Program jest barzdzo przejrzysty. Bardzo mi odpowiada i zamierzam polecić go znajomym
Wiem ile mam
bardzo bobry program nareszcie mam pod kontrolą swój portfel
Program jest bardzo dobry
wszelakie statystyki działają no i wiadomo na co poszły nasze pieniądze
finanse domowe
Program super. Kiedys mialam swoj wlasny plik w exelu ale ten program jest o niebo lepszy
Dziekuje bardzo/
Zakładka Oszczędności
Witam, gratulację za świetny program.
Mam pytanie, w oszczędnościach mam np. 3 pozycje. Problem polega na tym, że jeżeli w pierwszej pozycji wybiorę ("Rodzaj") np. "Papiery wartościowe", to przy drugiej pozycji nie mam już możliwości wybrania "Papiery wartościowe".
Synchronizacja w Chmurze
W nowej wersji przydałaby się synchronizacja z dyskiem w chmurze (GoogleDrive, OneDrive, inny).
Korzystając z aplikacji na komputerze stacjonarnym, laptopie lub tablecie - ułatwiłoby to sprawę.
Tak mam w jednym z programów do zapisywania notatek. Na laptopie aktualizuję notatki, synchronizuję je z Dyskiem Google i następnego dnia w pracy uruchamiam ten sam program na tablecie, wybieram synchronizację i mam wszystkie zmiany jakie wprowadziłem na laptopie.
Analogicznie co zapiszę na tablecie, to po synchronizacji będzie na innych urządzeniach.
Wystarczy że pliki:
Wystarczy że pliki:
kopia\
Finanse domowe.exe
Pomoc.txt
sqlite3.dll
DataFile.dat
wrzucisz na Dysk Google
kategorie
Dziękuję, z satysfakcją używam.
Brak mi jednak podkategorii tzn. możliwości zaznaczenia "art. spożywcze" i sklepu np LIDL, TESCO lubzaznaczenia "restauracja" i w podkategorii nazwa czy też ogólnie "rozrywka" i podkategorii kino, teatr. Przynajmniej w analizach taka opcja byłaby przydatna. Mam wprowadzone kategorie nazwy sklepów spożywczych i aby sprawdzić wydastki na art. spożywcze muszę je dodawać ręcznie.
RE: kategorie
Witam,
taka funkcjonalność jest już dodana do wersji 2.0 programu.
Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, to pojawi się ona jeszcze w tym roku.
Tymczasem musi Pani używać tak jak jest.
Pozdrawiam
Kalendarz
Witam używam programu Alzex Personal Finances i jest tam opcja Kalendarza w której możemy podejrzeć nasze finanse w przyszłości tzn. ile będziemy mieli pieniędzy np. 31.12.2014. Czy jest taka opcja w Państwa programie?? Program bardzo mi się podoba tylko brakuje mi bardzo w/w kalendarza. Pozdrawiam.
RE: Kalendarz
Witam,
Niestety program w aktualnej wersji nie posiada takiej funkcjonalności. Nie mniej jednak została ona dodana do listy rzeczy które pojawią w wersji 2.0 programu.
Premiera zapewne jeszcze w tym roku.
Pozdrawiam
Podział na miesiące.
Witam, program w porównaniu do innych tego typu bardzo dobry. Poprzedni niestety zawieśił się a autor po kilku latach zniknął, nie ma wsparcia. Używam od miesiąca i co mam zrobić żeby ukryć m-c poprzedni? Dzięki.
RE: Podział na miesiące.
Witam,
Podział na miesiące jest jak najbardziej możliwy. Aby to zrobić należy kliknąć w przycisk znajdujący się pod przyciskiem Wydatki. Następnie z menu należy wybrać podziel na miesiące i po sprawie.
Pozdrawiam
jw
Dzięki za szybką odp. wpadłem na to zaraz po wysłaniu posta. "Praktyka czyni mistrza."
Sortowanie: "Na co"
Witam.
Program jest super, korzystam od 10.2013r.
Z czasem, w związku z rozrostem bazy, zaczyna trochę mulić jak wchodzę w "Wydatki".
Dodatkowo jak klikam na "Na co" , by wybrać określony rodzaj wydatków, to nie mieszczą się wszystkie na ekranie, co jest zrozumiałe jesli ich trochę mamy, ale niestety nie działa tu przewijanie.
Pozdrawiam.
RE: Sortowanie: "Na co"
Witam,
"Mulenie" związane jest z ograniczeniami, po wyświetleniu wydatków program liczy ile pieniędzy zostało wydane na daną kategorię i porównuje ją z nałożonym ograniczeniem licząc procentowe wykorzystanie kwoty. Można temu zaradzić wybierając wyświetlanie wydatków podzielonych na miesiące. W tym celu należy kliknąć w przycisk znajdujący się pod przyciskiem Wydatki. Następnie z menu podziel na miesiące i po sprawie. W ten sposób również sortowanie "Na co" automatycznie się zmniejszy.
Nie mniej jednak wszystkie opisane niedogodności zostaną będą poprawione w wersji 2.0 która jest w trakcie opracowywania.
Pozdrawiam
Przewijanie
Faktycznie "Podziel na miesiące" znacznie przyśpiesza działanie zakładki "Wydatki" jednak nie rozwiązuje sprawy z "Na co" - chyba zbyt szczegółowo prowadzę analizę wydatków
Czekam więc na wersję 2.0
Pozdrawiam
Witam
Witam
Program super, zdecydowanie polecam ,
Usunięcie pozycji w "Oszczędności"
W jaki sposób można usunąć pozycję z kategorii "Oszczędności" jeśli ta pozycja była używana do zleceń stałych. Przy usuwaniu danej oszczędności i próbie zapisania pojawia się komunikat: Usuń najpierw wszystkie pozycje o takiej kategorii oszczędności z listy "Historia zleceń stałych - wydatki/ Historia zleceń stałych - przychody".
Czyli muszę wejść w historię zleceń stałych i ręcznie kasować wpis po wpisie? Coś tu jest nie tak?
RE: Usunięcie pozycji w "Oszczędności"
Witam,
Wydaje mi się, że wszystko jest jak najbardziej TAK.
Co by się stało gdyby użytkownik usuną Oszczędność powiązaną z Wydatkami, Przychodami czy Zleceniami stałymi. Co należałoby wyświetlić w kolumnie "Czym zapłacono" czy "Wpłacono na" dla wierszy powiązanych z usuniętą oszczędnością? Pozostawić pustą? Myślę że takie działanie jest nie tak. Dane nie byłyby spójne i kompletne. A co z analizami?
Co do usuwania historii zleceń stałych - naciśnięcie klawiszy Ctrl+F12 spowoduje pojawienie się dodatkowej zakładki Baza danych. Na tej zakładce znajduje się przycisk Wykonaj polecenia SQL. Po kliknięciu można wykonać polecenie kasujące zawartość tabeli Historia zleceń stałych - wydatki/ Historia zleceń stałych - przychody. Aby to zrobić trzeba kliknąć w przycisk Wstaw polecenie SQL -> Historia zleceń stałych i klik w OK.
Pozdrawiam
RE: Usunięcie pozycji w "Oszczędności"
Witam
Dzisiaj sprawdziłem, jeżeli usuniemy oszczędność z zakładki "Oszczędności" a nie była ona używana do zleceń stałych to nie ma problemu z historią wydatków, przychodów - wszystko pozostaje w kolumnach " Czym zapłacono" lub "Wpłacono na" dla tej oszczędności zarówno w historii jak i analizach. Jeżeli natomiast próbujemy usunąć oszczędność wykorzystywaną dla zleceń stałych to pojawia się opisany wcześniej problem z historią zleceń. Widać zatem, że w pierwszym przypadku baza danych nie wymaga danej oszczędności na liście aby wszystko było prawidłowo prezentowane.
Używam programu od ponad roku. Świetnie się sprawuje, natomiast jedynie opisana sytuacja sprawiła mi problem.
Pozdrawiam
Finanse domowe
Po przejściu na emeryturę zdecydowanie musiałam ograniczyć wydatki.
Skorzystałam z tego darmowego programu, aby czuwać nad wypływem pieniędzy.
Po czterech miesiacach użytkowania uważam, że dla moich potrzeb program jest odpowiedni pod każdym względem;
intuicyjny w obsłudze i elastyczny. Polecam go moim koleżankom emerytkom.
Gratuluję twórcy programu
bardzo dobry
program super; spisuje się bardzo dobrze ,
a jak dla mnie to nawet za dużo opcii , nie wykożystam wszystkich
a to uwaga raczej w moją stronę
pozdrawiam
program rewelacja!
program rewelacja!
Waluta inna niż dolary
Witam!
Domyślnie w programie mam ustawion $ jako walutę, jak mogę zmienić ją na PLN? Próbowałam znaleźć taką opcję, ale nie dałam rady. Proszę o pomoc!
Nadia
Witam,
Witam,
Niestety, w programie można używać tylko jedną walutę, program ustawia domyślną walutę zgodnie z ustawieniami systemu (Windowsa).
Problem z odczytem symbolu waluty pojawia się w Windows 7. Rozwiązanie problemu dostępne jest pod tym adresem: http://www.fakturka.com.pl/ftp/UstawienieDoZlotowki.pdf (pierwsze 5 stron dokumentu).
Pozdrawiam
Super programik
Bardzo ciekawy program i dobrze dopracowany a przede wszystkim darmowy
Strony
Dodaj nowy komentarz